Všeobecné obchodní podmínky
I. Úvodní ustanovení
- Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) se vztahují na všechny smlouvy o dílo, jejich předmětem je poskytování fotoslueb, mezi společností CeWe Color, a.s. se sídlem Kloknerova 24/2278, 148 00 Praha 4, Chodov, IČO 49241338, DIČ CZ49241338, zapsaná v obchodním rejstříku vedeným Městským soudem v Praze, oddíl b, vloka 2111 (dále jen Zhotovitel nebo CEWE), a právnickou nebo fyzickou osobou, které Zhotovitel poskytuje dále specifikované fotosluby (dále jen Zákazník).
- Fotoslubami se rozumí sluby a výrobky poskytované CEWE koncovým zákazníkům zhotovené z dat resp. s vyuitím dat poskytnutých Zákazníky, např. nikoli však výlučně zpracování fotografií, přenos fotografií na dárkové předměty, CEWE FOTOKNIHY a další. Fotosluby, jako i prodej zboí v e-shopu, jsou určeny pouze pro Zákazníky ve věku 15 let a výše.
- Při uzavírání smlouvy o dílo se vychází ze skutečnosti, e Zákazník je seznámen s těmito VOP a dalšími níe popsanými listinami.
-
Při objednávání fotosluby si Zákazník volí způsob dodání, a to buď přímo Zhotovitelem (prodejny Zhotovitele), prostřednictvím externí sběrny (dále také Zástupce zhotovitele – v tomto případě nemusí být vdy plátcem DPH!) nebo prostřednictvím smluvního dopravce.
II. Uzavření smlouvy o dílo
-
K uzavření smlouvy o dílo můe dojít:
(a) prostřednictvím internetové fotosběrny Zhotovitele na adrese www.cewe.cz, kterou bude objednána fotozakázka internetem;
(b) prostřednictvím programu „CEWE fotosvět“, kterým bude objednána fotozakázka internetem nebo uloením fotozakázky na CD/DVD a vloením do zákaznického fotosáčku na prodejnách Zhotovitele nebo externích sběrnách;
(c) na všech prodejnách Zhotovitele a externích sběrnách prostřednictvím zákaznického fotosáčku;
(d) na všech prodejnách Zhotovitele a vybraných externích sběrnách prostřednictvím digifotomakeru (DFM), kterým bude objednána fotozakázka internetem nebo uloením fotozakázky na CD a vloením do zákaznického fotosáčku;
(e) prostřednictvím mobilní aplikace „CEWE fotosvět“, kterou bude objednána fotozakázka internetem.
- Podstatnými náleitostmi smlouvy o dílo jsou předmět plnění díla, cena díla, termín a způsob dodání. Pokud jde o cenu, termín a způsob plnění, odkazuje Zhotovitel na platnou nabídku cen, včetně termínu a způsobu plnění, je je vdy nedílnou součástí těchto VOP (prodejny a externí sběrny) nebo na www.cewe.cz/cenik-fotosluzeb.html.
- Uzavřením smlouvy dle bodu II.1. přistupuje Zákazník na tyto VOP a uzavírá se Zhotovitelem smlouvu o dílo. Objednávka Zákazníka je, podle § 1740 a násl. občanského zákoníku, povaována za přijetí návrhu Zhotovitele na uzavření smlouvy. V případě internetové objednávky obdrí navíc Zákazník potvrzení objednávky na svoji e-mailovou adresu.
- V případě, e si Zákazník zvolí monost vyzvednutí fotozakázky na externí sběrně, souhlasí se skutečností, e daňový doklad obdrí od této externí sběrny. Zákazník si je vědom skutečnosti, e zvolená externí sběrna nemusí být plátcem DPH.
III. Registrace účtu
- Před uzavřením smlouvy o dílo podle bodu a), b) a e) je Zákazník povinen provést registraci svého účtu. Obsahem účtu jsou mimo jiné osobní údaje Zákazníka, jejich správcem je Zhotovitel. Zákazník obdrel při registraci od Zhotovitele informace o ochraně osobních údajů vyadované příslušnými právními předpisy, které jsou uveřejněny také na webových stránkách Zhotovitele ZDE.
- Přihlášení k zákaznickému účtu probíhá zadáním e-mailové adresy a hesla. Heslo je Zákazník povinen udrovat v tajnosti a můe jej kdykoli změnit.
- Registrovaný účet Zákazníka a přístupové heslo je platné pro všechny aplikace Zhotovitele, tj. pro internetovou fotosběrnu www.cewe.cz, e-shop www.fotolab.cz/eshop/, program „CEWE fotosvět“, mobilní aplikaci „CEWE fotosvět“ a CEWE FOTOLAB klub www.fotolab.cz/klub/.
IV. Předmět plnění
- Předmětem plnění je poskytnutí slueb souvisejících s provedením fotosluby, která je specifikována v objednávce, smlouvě o dílo nebo potvrzené objednávce Zhotovitelem.
-
Určení předmětu díla musí být jednoznačné, určité. Musí té odpovídat platné nabídce Zhotovitele, pokud jde o cenu, kvalitu, termín a způsob dodání díla. Neakceptováním platných VOP, či jejich akceptování Zákazníkem s výhradou, nedochází k uzavření smlouvy
V. Práva a povinnosti Zhotovitele
- Zhotovitel se zavazuje Zákazníkovi zhotovit a dodat objednanou fotozakázku v mnoství, kvalitě a lhůtě dohodnuté ve smlouvě o dílo. Není-li dohodnuto jinak, Zhotovitel provede dílo v kvalitě obvyklé v ČR a v souladu s nabídkou Zhotovitele platnou v den uzavření smlouvy, přijetí či potvrzení objednávky.
- Zhotovitel je oprávněn odmítnout objednávku, pokud neobsahuje úplné údaje o Zákazníkovi či neobsahuje klasickou předlohu vůbec nebo je tato vadná (zcela nebo částečně). Zhotovitel je zároveň oprávněn odmítnout objednávku zadanou přes internet, pokud tato obsahuje poškozené soubory dat nebo v případě, kdy Zákazník nedodrí postup zadávání fotozakázky, který internetová aplikace nabízí.
- Zhotovitel nenese ádnou odpovědnost za obsah přijatých paměťových nosičů, případně za změnu či odstranění tohoto obsahu v případě, e tento obsahoval počítačové viry.
- Zhotovitel neodpovídá za ztrátu nebo poškození objednávky ani za ztrátu nebo poškození souborů nebo dat posílaných po elektronických přenosových cestách, sítích a serverech.
- Zhotovitel je oprávněn kdykoli odmítnout objednávku a zpracování objednávky i v jejím zpracování nepokračovat, pokud obsahuje obrazový či jiný materiál, který je v rozporu se všeobecně závaznými právními předpisy a obecnými pravidly morálky – zejména pornografii, dětskou pornografii, zobrazené násilí na lidech či zvířatech apod.
- Za účelem zhotovení objednávky, kontroly kvality fotozakázky, úpravy technických parametrů předaných dat nebo podkladů za účelem dosaení nejlepší moné kvality, je Zhotovitel oprávněn tuto objednávku pouít a optimalizovat. Zhotovitel nesmí předaná data nebo podklady pouít k jiným účelům, ne je plnění smluvních povinností.
- Zhotovitel je oprávněn ke zhotovení fotozakázky vyuít třetích osob, přičem za zhotovení fotozakázky odpovídá tak, jako by fotozakázku prováděl zcela sám.
- Jestlie nastanou okolnosti mající charakter vyšší moci, které brání Zhotoviteli v plnění smluvních závazků, má Zhotovitel právo přiměřeně prodlouit termín dodávky nebo od smlouvy odstoupit. Zhotovitel v tom případě nenese odpovědnost za vzniklé škody.
-
Vyšší mocí se rozumí okolnosti zvláštní povahy, které brání Zhotoviteli, dočasně nebo dlouhodobě, v plnění smluvních povinností, a které nastaly po uzavření smlouvy a nemohou být Zhotovitelem odvráceny.
VI. Práva a povinnosti Zákazníka
- Pokud Zákazníkem učiněná objednávka obsahuje jakékoli podmínky, které jsou v rozporu se smlouvou nebo s těmito VOP, nebo pokud Zákazník připojí k objednávce jiné písemnosti či jakékoli další podmínky, nestávají se tyto součástí smlouvy a nejsou pro Zhotovitele závazné.
- Za fotozakázku zpracovanou a dodanou Zhotovitelem je Zákazník povinen uhradit cenu dle platného ceníku v den uzavření smlouvy nebo potvrzení objednávky Zhotovitelem. Cena fotozakázky se skládá z ceny produktu, dopravného a balného a platného DPH, vše podle platného ceníku Zhotovitele. Do doby úplného zaplacení ceny fotozakázky zůstávají objednané fotosluby ve vlastnictví Zástupce zhotovitele.
- Zákazník bere na vědomí, e v případě objednání více produktů z různých produktových skupin v jedné objednávce, bude objednávka automaticky rozdělena do více zakázek po produktových skupinách a ke kadé zakázce bude účtováno dopravné a balné. Produktové skupiny jsou následující - CEWE FOTOKNIHY, Fotografie – kvalita standard, Fotografie – kvalita premium, Velké formáty na fotopapír, Fotodárky, Fotoobrazy a plakáty, Kalendáře, Pohledy a přání, Kryty na mobil, Art Prints.
- Zákazník odpovídá za obsah objednávky a za zajištění svých obrazových dat (např. archivace digitálních fotografických souborů) poskytnutých Zhotoviteli v souvislosti s objednávkou.
- Za obsah obrazových souborů je plně zodpovědný Zákazník. Zákazník prohlašuje, e je majitelem autorských práv obrazového materiálu v objednávce a plně zodpovídá za případná porušení autorských či jiných práv a za případnou způsobenou škodu.
Uzavření smlouvy o dílo na prodejnách CEWE FOTOLAB a externích sběrnách:
- Uzavírá-li zákazník smlouvu o dílo v některé z prodejen CEWE FOTOLAB nebo externí sběrně, řídí se při zadávání objednávky těmito VOP, pokyny obsluhy, té nabídkou slueb zhotovitele platnou pro daný den. Postup pro zadání platné objednávky je k dispozici v kadé prodejně CEWE FOTOLAB nebo externí sběrně v písemné podobě, na fotozakázkových fotosáčcích nebo lze informace získat u obsluhy.
- Zhotovitel je oprávněn odmítnout objednávku, která obsahuje neúplné údaje o zákazníkovi, není učiněna v souladu s těmito VOP a platnou nabídkou slueb zhotovitele v uvedený den, případně je neúplná či neurčitá.
- V případě uzavření Smlouvy o dílo v konkrétní prodejně CEWE FOTOLAB nebo externí sběrně formou fotosáčku dle čl. II, odst. 1 b) je místem dodání díla i platebním místem tato prodejna CEWE FOTOLAB nebo externí sběrna.
- Pokud Zákazník vhodí do fotosáčku jiný předmět ne ten, který je pro zhotovení předmětné fotozakázky specifikován v těchto VOP (např. kinofilm, CD, negativ apod.), nenese Zhotovitel ádnou odpovědnost za jeho případnou ztrátu nebo poškození.
- Pokud Zákazník objednává zhotovení fotografií prostřednictvím digifotomakeru (DFM), kterým bude objednána fotozakázka internetem na prodejn, usí Zákazník uvést nezbytné osobní údaje. V případě chybného zadání osobních údajů Zhotovitel neručí za úspěšné dohledání fotozakázky. Zákazník plně zodpovídá za správnost údajů uvedených v objednávce přes DFM.
Uzavření smlouvy o dílo prostřednictvím prostředků komunikace na dálku:
- Uzavírá-li zákazník smlouvu o dílo prostřednictvím internetových stránek www.cewe.cz, programu „CEWE fotosvět“ nebo mobilní aplikace „CEWE fotosvět“, bude mít zákazník monost volby, zda si vyřízenou fotozakázku vyzvedne na zvolené prodejně CEWE FOTOLAB nebo externí sběrně nebo zda mu tato má být zaslána prostřednictvím smluvního dopravce.
- Při zadávání objednávky podle předchozího bodu je Zákazník povinen dodrovat postup zadávání, které tyto programy vyadují. Pokud Zákazník tento postup nedodrí, nedojde z uzavření smlouvy o dílo a odeslání objednávky. V případě chybného zadání osobních údajů při registraci, resp. před potvrzením objednávky, Zhotovitel neručí za úspěšné dohledání fotozakázky. Zákazník plně zodpovídá za správnost údajů uvedených v registraci, resp. v objednávce. Zákazník můe před potvrzením objednávky vdy údaje opravit v rámci svého registrovaného účtu (viz informace o ochraně osobních údajů ZDE).
- Zvolené místo výdeje vydá Zákazníkovi zhotovenou fotozakázku pouze po zaplacení dohodnuté ceny.
- Poskytování slueb Zhotovitelem je omezeno územím České republiky. Objednací adresa i místo dodání se vdy musí nacházet na území České republiky.
- Pokud je Zhotoviteli objednávka doručena v den jejího odeslání a její přijetí je zhotovitelem potvrzeno prostřednictvím e-mailu tého dne, je tento den povaován za den přijetí objednávky. V ostatních případech je dnem přijetí objednávky povaován den následující po dni odeslání objednávky Zákazníkem.
- Objednávka fotozakázky musí obsahovat nepoškozené soubory dat a musí být ve správném formátu. Pokud tato podmínka není splněna, je Zhotovitel oprávněn objednávku odmítnout.
- Zákazník není oprávněn po odeslání objednávky tuto objednávku jednostranně zrušit, je-li objednávka odeslána a Zhotovitelem přijata ji ke zpracování. V takovém případě je Zákazník povinen zhotovenou fotozakázku převzít a uhradit za ni příslušnou cenu.
VII. Záruka, kvalita, reklamace
- Zhotovitel dodá nepoškozenou fotozakázku v kvalitě, která byla sjednána či určena objednávkou. Nebyla-li kvalita sjednána či určena objednávkou, bude fotozakázka dodána v kvalitě obvyklé vzhledem k účelu pouití a ceně.
- Vlastnictví a nebezpečí škody na zakázce přechází na Zákazníka převzetím a zaplacením dohodnuté ceny za hotovou fotozakázku. Zákazník je oprávněn otevřít fotosáček se zhotovenou fotozakázkou a po úhradě fotozakázky. Pokud Zákazník tuto svou povinnost poruší, pak Zhotovitel neodpovídá za škody na zakázce, ledae Zákazník prokáe, e takovou škodu sám nezpůsobil.
- Zhotovitel zodpovídá za vady fotozakázky, co do provedení či balení fotozakázky. Zhotovitel nezodpovídá za vady provedené fotozakázky, jejich příčinou je vadný materiál (zejména vadná data, formát kinofilmu, CD apod.) dodaný Zákazníkem.
- V případě poškození nebo ztráty datového nosiče nebo filmového materiálu ručí Zhotovitel pouze do výše materiální hodnoty poškozeného nebo ztraceného materiálu.
- V případě, e fotozakázka vykazuje vady, je Zhotovitel oprávněn buď vadu odstranit, nebo dodat novou bezvadnou fotozakázku. V případě poštovní zásilky, kdy tato vykazuje viditelné poškození, můe Zákazník zásilku odmítnout a sepsat s doručovatelem protokol o poškození zásilky. V případě reklamace díla postupuje Zákazník podle platného reklamačního řádu Zhotovitele.
- Postup pro provádění reklamací zhotovených zakázek je popsán v Reklamačním řádu pro fotosluby, který tvoří Přílohu k těmto VOP.
VIII. Dodání, převzetí fotozakázky
- Zákazník se zavazuje vyzvednout si objednanou fotozakázku v místě určení a tuto uhradit. Zhotovitel informuje Zákazníka o vyhotovení fotozakázky a předpokládaném termínu doručení formou e-mailu. Zhotovitel zodpovídá za uloení fotozakázky po dobu tří měsíců od data objednání, po uplynutí jednoho měsíce bude fotozakázka uloena v sídle Zhotovitele. Zhotovitel v tomto případě upozorní Zákazníka na skutečnost, e jeho fotozakázka dosud nebyla vyzvednuta a vyzve jej k vyzvednutí. Po marném uplynutí této doby bude fotozakázka skartována, čím není dotčen nárok Zhotovitele na úhradu ceny fotozakázky.
- Fotozakázka bude Zhotovitelem dodána ve lhůtě uvedené v ceníku platném v den uzavření smlouvy.
- Zákazník je povinen se při vyzvednutí hotovené fotozakázky v konkrétní prodejně Zhotovitele nebo externí sběrně řídit těmito VOP a pokyny obsluhy. Postup je k dispozici v kadé prodejně Zhotovitele nebo externí sběrně v písemné podobě, na fotozakázkových fotosáčcích nebo u obsluhy.
IX. Mimosoudní řešení sporů
- V souladu s informační povinností stanovenou zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, informuje Zhotovitel Zákazníka o monosti mimosoudního řešení spotřebitelských sporů a o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je s ohledem na sluby v oblasti fotozakázek, Česká obchodní inspekce. Pokud v případě spotřebitelského sporu nedojde k dohodě mezi Zákazníkem a Zhotovitelem, můe se Zákazník do jednoho roku od prvotního uplatnění nároku u Zhotovitele obrátit na Českou obchodní inspekci s návrhem na mimosoudní řešení sporu. Internetová adresa České obchodní Inspekce je wvw.coi.cz.
X. Závěrečná ustanovení
- Zhotovitel si vyhrazuje právo pozastavit zhotovování díla po předchozím oznámení Zákazníkovi bez povinnosti uhradit mu jakékoliv vyrovnání a bez ztráty nároku na úhradu vzniklých škod v případě podstatného porušení smluvních povinností ze strany Zákazníka.
- Smluvní vztahy mezi Zákazníkem a Zhotovitelem se řídí právem České republiky, zejména ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb, Občanský zákoník.
- Zákazník není oprávněn postoupit jakoukoli pohledávku za Zhotovitelem vzniklou v souvislosti se smlouvou o dílo jakékoli třetí osobě. Takové postoupení je přípustné jen s předchozím písemným souhlasem Zhotovitele. Zákazník není oprávněn bez písemného souhlasu Zhotovitele převádět na třetí osoby jakákoli práva vzniklá ze smlouvy uzavřené na základě řádné objednávky.
- Zhotovitel si vyhrazuje právo kdykoli tyto VOP změnit či doplnit v důsledku změn právních předpisů nebo jiných podstatných okolností. Tyto změny a doplňky budou účinné po jejich oznámení Zákazníkovi na internetových stránkách www.cewe.cz a prodejnách CEWE FOTOLAB nebo externích sběrnách.
- Zákazník bere na vědomí, e uzavírá smlouvu o dodávce slueb, případně zboí, které bylo upraveno podle přání Zákazníka a zadáno okamitě po objednání do výroby, aby byla dodrena lhůta pro dodání uvedená v ceníku. Proto nemá Zákazník podle § 1837 občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů bez uvedení důvodu. Zákazník dále bere na vědomí, e po odeslání objednávky do výroby u nelze fotozakázku z technických důvodů produkčního systému stornovat a tato bude vyrobena.
- V případě, e některá ustanovení těchto VOP a Reklamačního řádu se stane neplatným, nejsou tím dotčena ostatní ustanovení. V takovém případě místo neplatných ustanovení v dobré víře budou sjednána náhradní ustanovení.
- Nedílnou součástí těchto VOP je Reklamační řád pro fotosluby.
- Tyto VOP a Reklamační řád nabývají platnosti a účinnosti dne 1.10.2020.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
fotosluby
Cílem CeWe Color, a.s. je poskytovat sluby a dodávat výrobky v široké nabídce a v nejvyšší kvalitě. Pokud dojde k nějakému pochybení, uplatněte prosím svoji reklamaci bez zbytečného odkladu dle našeho Reklamačního řádu. Přijatou reklamaci v laboratoři posoudíme a vynasnaíme se vyřešit v co nejkratším termínu a k Vaší spokojenosti.
I. Úprava právních vztahů
- Smluvní úprava právních vztahů vychází ze Všeobecných obchodních podmínek CeWe Color, a.s.
II. Záruční doba
- Záruční doba začíná běet dnem převzetí fotozakázky. Objednává-li Zákazník fotosluby jako spotřebitel, tj. bez uvedení IČO a případně DIČ, sjednává se záruční doba v délce 24 měsíců. V ostatních případech se sjednává záruční doba v délce 6 měsíců.
III. Reklamace vady
- Při nedodrení smluvních závazků ze strany Zhotovitele má Zákazník právo na reklamaci či odstoupení od smlouvy.
- Reklamace vyřizuje Zhotovitel bezodkladně, nejpozději však do 30 dní ode dne uplatnění reklamace.
- V případě nespokojenosti s kvalitou zhotovení fotozakázky Zákazník zašle kompletní fotozakázku k posouzení Zhotoviteli, a pokud námitky budou shledány důvodnými, Zhotovitel provede opravu a odešle ji. Pokud Zhotovitel není schopen dodret stanovené lhůty k přepracování (viz. termíny dodání jednotlivých produktů), je povinen Zákazníka informovat a určit náhradní termín vyřízení reklamace.
- Zákazník je povinen uplatnit reklamaci bez zbytečného odkladu a předat kompletní fotozakázku k reklamaci a v rámci reklamačního řízení poskytnout potřebné informace tak, aby oprávněnost vytýkaných závad mohla být správně posouzena. Reklamace musí být nahlášena neprodleně po zjištění vady. Doporučujeme Zákazníkovi uplatnit reklamaci co nejdříve, nejlépe do jednoho měsíce. Reklamace zaslané Zhotoviteli na dobírku nebudou Zhotovitelem v ádném případě přijaty.
- Kadá reklamace musí obsahovat reklamované zboí, daňový doklad a původní zasílací sáček nebo potvrzení internetové objednávky. V případě objednávky zaslané na paměťovém médiu, musí Zákazník rovně zaslat původní objednávková data zpět na původním paměťovém médiu.
- V případě záměny je nutné vrátit kompletní reklamovanou fotozakázku zpět a sdělit podrobně motivy chybějící fotozakázky nebo podrobnosti k paměťovému médiu či filmu. Nepodaří-li se reklamaci vyřídit dohledáním a zasláním správné fotozakázky, poskytne Zhotovitel Zákazníkovi finanční náhradu v maximální hodnotě ztraceného materiálu, nebo Zhotovitel Zákazníkovi vydá jako náhradu nový materiál stejného druhu a kvality, případně i poštovné, nedohodnou-li se na jiném způsobu řešení.
- V případě reklamace ceny fotozakázky, je nutné kontaktovat zákaznické centrum Zhotovitele mailem na info@cewe.cz nebo osobně přes provozovnu smluvního partnera, kde byla fotozakázka vyzvednuta.
- Pokud si v jedné zakázce Zákazník objedná více druhů produktů z různých produktových skupin, bude objednávka automaticky rozdělena do více zakázek a ke kadé zakázce bude účtováno dopravné a balné. Vícenásobné dopravné a balné nemůe být důvodem reklamace. Produktové skupiny: CEWE FOTOKNIHY, Foto – kvalita standard, Foto – kvalita premium, Velké formáty na fotopapír, Fotodárky, Fotoobrazy a plakáty, Kalendáře, Pohledy a přání, Kryty na mobil, Art Prints.
- CEWE FOTOKNIHA je produkt nejvyšší kvality. V případě, e Zákazník nebude z jakéhokoli důvodu se svojí CEWE FOTOKNIHOU spokojen, můe vrátit kompletní fotozakázku do 3 týdnů od zaplacení zpět a Zhotovitel mu vrátí 100 % zaplacené částky.
- Při nedodrení doby sjednané pro zhotovení fotozakázky bude Zákazníkovi poskytnuta sleva ze stanovené ceny ve výši maximálně 10 %. Den příjmu fotozakázky ke zpracování se do sjednané doby nezapočítává.
Reklamace fotozakázky zaslané prostřednictvím externího přepravce
- Při převzetí zásilky, dodané prostřednictvím smluvního přepravního partnera, je Zákazník povinen vizuálně zkontrolovat její stav. V případě zjevné vady (např. viditelné poškození obalu), Zákazník buď odmítne převzít poškozenou zásilku nebo tento stav ihned oznámí přepravci, sepíše s řidičem na místě protokol o poškozené zásilce do přepravního listu. Zásilku je tak moné převzít i s touto vadou bez obavy s následným uplatňováním případné vady u fotozakázky.
- Pokud adresát po převzetí zásilky dodatečně zjistí, e obsah je poškozen z důvodu přepravy, uplatňuje reklamaci nejpozději do dvou dnů po převzetí zásilky osobně na kterékoliv pobočce České pošty, v případě PPL písemně na adrese reklamace@ppl.cz nebo na lince 800 775 775. Zároveň Zákazník informuje o poškození zásilky Zákaznické centrum Zpracovatele telefonicky (272 071 200) nebo e-mailem na adrese info@cewe.cz.
- V případě reklamace vady u fotozakázky zaslané prostřednictvím smluvního přepravního partnera, uplatňuje Zákazník reklamaci přímo u zákaznického centra Zhotovitele telefonicky (272 071 200) nebo e-mailem na adrese info@cewe.cz s identifikací reklamované fotozakázky (dvanáctimístné číslo fotozakázky, datum objednávky, mailová adresa registrace) a popisem důvodu reklamace s přiloeným snímkem, zobrazujícím míru poškození fotozakázky. Zhotovitel následně posoudí reklamaci a pokud námitky budou shledány důvodnými, provede opravu fotozakázky a odešle ji. Pokud je nutné osobní posouzení reklamace, je Zhotovitel povinen Zákazníka kontaktovat a domluvit se s ním na zaslání reklamované zásilky zpět na zákaznické centrum Zhotovitele.
Reklamace fotozakázky vyzvednuté na prodejně Zhotovitele nebo externí sběrně
- Práva z odpovědnosti za vady uplatňuje Zákazník v provozovně smluvního partnera, kde byla fotozakázka vyzvednuta.
- K reklamaci je nutné předat kompletní fotozakázku. Zaměstnanec provozovny zkontroluje kompletnost fotozakázky a sepíše se Zákazníkem reklamační lístek. Reklamační lístek musí obsahovat dvanáctimístné číslo fotozakázky, cenu uhrazené fotozakázky, jméno a kontakt na Zákazníka (telefon, e-mail) a jasný popis důvodu reklamace. Zhotovitel následně posoudí reklamaci a pokud námitky budou shledány důvodnými, provede opravu fotozakázky a odešle ji. Reklamační lístek ke staení ZDE:
IV. Vlastnosti zhotovené fotozakázky, které nemohou být předmětem reklamace
- Odlišná barevnost kadé jednotlivé zhotovené části fotozakázky, v případě, e Zákazníkovi je dle uzavřené smlouvy vyráběno více typů výrobků - vzhledem k různým podkladovým materiálům (různé druhy papíru, různé fotografické a tiskové techniky) nelze zaručit úplnou barevnou shodu mezi různými tiskovými materiály.
- Odlišná barevnost fotografií oproti fotografiím, které si Zákazník dříve dělal klasickou cestou (tisk nebo expozice na fotopapír) - vzhledem k tomu, e klasické fotografie jsou vyráběny jinou technologií a na jiný materiál ne digitální fotografie, nelze zaručit úplnou barevnou shodu.
- Sníená kvalita, daná nízkým rozlišením dodaných obrazových souborů (fotografií) Zákazníkem, nemůe být předmětem reklamace.
-
Různá délka digitálních fotografií nemůe být předmětem reklamace. Pokud Vaše fotozakázka obsahuje fotografie různých délek, je to způsobeno nastavením digitálního fotoaparátu, který ukládá snímky v různém poměru stran, např. 3:4, 16:9, 2:3. Výchozím nastavením při objednávce je „Původní formát“. Délka výsledné fotografie odpovídá délce originálního záběru, a to s ohledem na zvolenou šíři papíru. Vaše fotografie tak můe při šíři 9 (9x13) mít délku 11,5cm a 15,8cm. Při šíři 10 (10x15) můe být délka fotografie 13,5cm a 18,1cm. Chcete-li snímky v přesném formátu např. 10x15, je nutné zvolit při objednávce „Klasický formát“. Motiv na fotografii můe být oříznut v případě, e zaslaná fotografie je v jiném poměru stran ne 2:3. Pokud je Váš fotoaparát nastaven na focení v poměru 2:3, není ji nutné fotografie dále upravovat.
V. Závěrečná ustanovení
- Smyslem tohoto reklamačního řádu je zajistit, aby Zákazník nebyl na svých právech a oprávněných zájmech krácen. Tohoto cíle lze dosáhnout tehdy, jestlie reklamační poadavky budou uplatněny včas, řádně a při respektování vzájemných práv a povinností, jako i při poskytnutí potřebné součinnosti obou smluvních stran.
- U fotozakázek zpracovaných laboratořemi CeWe Color, a.s. nejsou předmětem zpracování profesní filmy umělecké, publicistické, archivní či významné dokumentární ceny. Ke zpracování nejsou přijímány fotopřístroje pro vícenásobné pouití, při jejich zaslání Zhotovitel neručí za jejich případnou ztrátu.
V případě poadavku na zpracování, který nelze zohlednit na zákaznickém sáčku, je nutno před zadáním fotozakázky kontaktovat Zákaznické centrum CeWe Color, a.s. na telefonní lince: 272 071 200 či e-mailovou adresou info@cewe.cz a fotozakázku adresovat jmenovitě na konkrétní osobu.